sunnuntai 20. syyskuuta 2015

Siivouspäivä on paras päivä


Minulta on usein kysytty antavatko kissat minun nukkua rauhassa. Vastaan aina: "Juu, totta kai!". Viime aikoina kuitenkin olen useampana kertana herännyt sirkuttava höyhenpallo naamalla. Paavon mielestä on mukavaa kantaa emännälle leluja sänkyyn. Erityisen raskaalta se tuntui tänään, yövuoron jälkeen, kun olin ehtinyt nukkua vain pari tuntia. Paavolla on tietysti oma näkemyksensä asiasta.

"Mä ajattelen vaan emännän parasta. Oon kuullu, et noita ihmisiä pitää aktivoida. Ilman virikkeitä ne vaan makoilisi päivät pitkät. Mitä siitä nyt tulisi! Enkä mä pakota sitä nousemaan ylös. Emäntä on vaan niin leikkisä, ettei se voi vastustaa mun tuomia leluja."

Onneksi huomenna on kuitenkin vapaata töistä, joten nousin ylös. Yövuorojen jälkeen, kun olo on muutenkin kamala, on hyvä tehdä tylsiä asioita alta pois. Joten me alettiin Paavon kanssa siivoamaan. Paavo on kova puuhastelemaan. Tein mitä hyvänsä, Paavo auttaa aina! Siivoaminen sattuu kyllä olemaan Paavosta ihan parasta puuhaa. Paavon motto onkin: "Yhdistä huvi ja hyöty". Jackson ei niinkään osallistu siivoamiseen. Ja varsinkin imurointia se vihaa. Mutta lakanoiden vaihdosta nauttii kumpikin. Tällä kertaa Jackson kyllä myöhästyi operaatiosta.

"Nyt se ei kyllä löydä mua!"
"Jos mä katon pois, niin se lakana varmaan taas liikkuu"
"HAHAA"
J:"Ette kai te pidä hauskaa ilman mua?!"
P:"Ehkä... Älä suutu"


P:"Voimahali"
Ja vikat kyydit lakanalle

"Mua kyllä harmittaa, että ette pyytäny mua mukaan"

Paavo auttoi myös imuroinnissa ja lattioiden pesemisessä. Moppi sai kovaa kyytiä, kun Paavo vaani sitä joka nurkan takana. Hyökkäykseen haetaan voimaa juoksemalla pari kierrosta asunnon ympäri. Loppu siivoaminen oli niin vauhdikasta puuhaa, ettei lumian kamera pysy siinä mukana. Kunnollinen kamera onkin hankintalistalla, mutta ne on sen verran hintavia, että täytyy tutustua vaihtoehtoihin kunnolla. Siihen asti täytyy tyytyä heikohkoon kuvanlaatuun. Harmi vaan, ettei kännykällä saa otettua liikkuvasta kohteesta kuvia ilman salamaa, kuin hyvällä tuurilla. Tässä esimerkki kuva:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti