keskiviikko 13. heinäkuuta 2016

Vankina yhdessä huoneessa

Me ollaan vankina. Siis ihan oikeasti. Emäntä nakkas meiät makuuhuoneeseen ja paiskas oven perässä kiinni. Ollaan oltu täällä jo useampi tunti. Ja tullaan kuulemma vielä olemaan vähintään yhtä pitkään kuin ollaan jo oltu. Se teki tän eilenki. Heti aamusta. Mut sillon päästiin paljon aikasemmin pois. Silloinki se vaan muris mulle. Vaik meillähän se kurja päivä oli? Onkohan se seonnu? Se sano et saan ite selittää tän, vaikka yleensä se ei anna mun tänne kirjottaa. No mä yritän kertoa rehellisesti siitä, miten väärin meitä on kohdeltu.
Ei puutu ku raitahaalari...

Tosiaan eilen aamulla emäntä kaivo jotain pensseleitä esiin. Se aiko lakata meiän keittiön työtason. Oli kuulemma kuluneen näkönen. Se sano et joudutaa olee se pensselöinti vaihe toises huoneessa. Ettei vaan mentäs auttaa sitä. Ja sit vähä aikaa et se ehtis kuivuu. Me oltii tosi kiltisti siel huonees. Ei yhtää huudettu tai yritetty sieltä pakoon, vaik ei ikin olla oltu vankein. Emäntä oli iha liikkuttunu siitä, miten kilttei kisui sil on. Sit se aatteli et kai se voi päästää meiät pois. Se vaa vahtii meit vähä tarkemmi. Must tuntuu et kaikki arvaa, mitä mä päätin tehä seuraavaks?
"Mun tarkotus oli ihan hyvä."
Onks kukaa kuullu sellasesta kadusta ku Walk of Fame? Se on siel Hollywoodis. Näin kerra telkkaris. Ihmiset matkustaa kattomaan sitä katuu. Mä aattelin tehä emännälle yllätyksenä siit keittiön työtasost semmosen. Tai en vaa aatellu, vaan teinki! Painoin muhkeet tassuni sitä hieman jo kuivunutta lakkaa vasten. Tosi hienot jäljet jäi. Vähä niiku mun nimmari. Mut hitto mikä ääni emännästä lähti. Juostii Jacksonin kaa molemmat takas sinne huoneesee mist se meiät just vapautti. En oo ikin nähny sitä nii kiukkusena. Aattelin et parempi mennä lohduttaa sitä, ja menin puskee sen jalkoja kuristen, mut ei se leppyny. Vangitsi meiät uudestaa...
"Musta se vois vähä miettii, miten uhrasin mun tassukarvat sisustuksen takia, eikä kiukutella."

"Se lakka irtos onneks kyl hyvin mun tassuist, mut vähä emäntä joutu leikkelee mun karvoi.."

 No tänään se ei kuulemma anna meille armoo, vaan joudutaa olee 10 tuntia yhes huonees. Eilinen ois kuulemma riittäny ilman mun tassutaidetta. No ihan hyvin meiän aika on kulunu, ja on toi emäntä ollu meiän seurana. Ollaa nukuttu, leikitty, tehty käsitöitä, pussailtu ja sit vähä tapeltu.





"Mä sain myös haistella raitista ilmaa ikkunan raosta."

Ylväs ja öö ei-niin-ylväs.

PusPus


Jacksonist virkkaus oli toosi tylsää...

Tuijotuskisa

Pum

PoW

Toivottavasti saatas pari tuntii nopeesti viel kulumaan, niin koht sit päästää pois. Mä meen kyl heti sit kattoo et ei kai emäntä vaa saanu mun uponneita tassunjälkiä pois siit pöydäst.

20 kommenttia:

  1. Voin vaan kuvitella mikä ääni siitä teidän ihmisestä on lähtenyt. Ja ymmärrän hyvin, miksi moinen ääni lähti.
    Tää oli niin hauska tarina, että oli pakko näyttää työkaverillekin, ja se on ihan sun puolella täs jutussa, kyllä joka kisulla pitäs oma Walk of Fame olla!
    -ihminen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että joku osaa arvostaa mun luovuutta. Meiän emäntä on niin juntti ettei se aina tajuu näit juttuja... -P

      Poista
  2. Walk of Fame kuulostaa just sun arvoiselta Paavo! Mäkin kerran autoin maalauksessa ja tein emännän mattoon hienot walk of fame jäljet, mutta huutoa vain tuli! :o - Max

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nii mustakin... Mä en nut tajuu miks siitä piti tehä semmonen ongelma... T. P

      Poista
  3. Mä nauroin ääneen kun luin tämän jutun! Voin nähdä sieluni silmillä sun kävelyn Walk of Famella ja ihmisen reaktion, kun huomasi sen :D :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmiseltä sateli ärräpäitä vielä pitkään tapahtuman jälkeenkin. :D

      Poista
  4. Kyllähän noin loistava tilaisuus jättää jälkensä tuleville sukupolville pitää päästä hyödyntämään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti! Kaikki ei vaan tunnu ymmärtävän täällä taidetta.... T. P

      Poista
  5. Kuis kävi, saitko ikuistettua walk of famelle tärkeimmät tassunjäljet vai oliko ne kadonneet? :D Kai edes pari karvaa jäi lakan sisään?? Hauskasti kerrottu, änge Paavo useemminki näppikselle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me emännän kanssa tiedetään, missä mun nimmari on. Se lakka on ihan vähän eri näkönen. Muut tuski huomaa. Tylsää... T. P

      Poista
  6. Hei vähänkö on törkeetä ettet saanut auttaa sisustuksessa ja sit teiät tungettiin johkin huoneeseen ja huudettiin.. Ihmiset.. Ei niitä kyl ymmärrä kukaan, pitäs kouluttaa vähän paremmin noi kaksjalkaset!
    -Ruffe

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on kyl... Mä yritin vaan auttaa... Ihme tampioita täällä asuu mun kanssa. -P

      Poista
  7. Tassukuviointi on cooleinta ikinä niin kuin sun viltistäkin voi päätellä! Eihän tyylituunailusta saisi porttikieltoa rapsahtaa! :-o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nii-i. Mut yritäppä kertoo se noille tolloille. -P

      Poista
  8. Vähän niinkuin näinkö?
    http://triomiumau.blogspot.fi/2012/08/mustaa-nostalgiaa.html

    Ei täälläkään osattu arvostaa YHTÄÄN tassunjälkeä pöydällä, mutta onneksi sentään täällä ei jouduttu moneksi tunniksi vankilaan, sentään ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo tekin ootte ollu luovia. Hyvä! Onneks te ette saanu rankaisua kuitenkaan! -Paavo

      Poista
  9. No ehdottomasti Paavon pitää saada tassunjälkensä kissojen Walk of Famelle!

    VastaaPoista
  10. Onneksi oli vankilassa ystävä ja välillä mamikin mukana niin ei tullut liian tylsää ♥ Oivoi, voin niin kuvitella tilanteen. :D Varmasti ärsytti superisti, mutta toisaalta tassunjäljet voisi olla cool! Onneksi lähti hyvin lakka kisusta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojoo! Mut toivottavasti ei enää ikinä jouduta vangiksi! T.P

      Poista